Regulamin witryny internetowej „sloneplecy.pl”
§ 1 Postanowienia wstępne
- Niniejszy Regulamin Witryny sloneplecy.pl (dalej jako: Regulamin) określa: a) zasady funkcjonowania witryny internetowej, w tym Konta, w szczególności w zgodności z postanowieniami art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344); b) zasady korzystania ze witryny;wymagania technologiczne i warunki niezbędne do spełnienia dla poprawnego działania witryny z Kontem;
2. Witryna internetowa SLONEPLECY.PL , dostępny pod adresem internetowym SLONEPLECY.PL, prowadzony jest przez osobę prywatną, twórczynię, artystkę, malarkę, graficzkę, rękodzielniczkę; Wioletę Torcz, z niewielką pomocą przyjaciół.
3. Niniejszy regulamin skierowany jest do Fanów i Nabywców rękodzieł: obrazów, grafik, szkiców, itp., czyli Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Witryny.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Witryny, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna, artystka, malarka. Swoje dzieła, wykonane własnoręcznie udostępnia do sprzedaży w ramach działalności nierejestrowanej. Tak rzadko ktoś docenia tę sztukę, że nie da się z tego wyżyć. Warunki podatkowe dotyczące działalności nierejestrowanej są spełnione.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Witryny.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Witryny.
- Witryna – witryna internetowa prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym SLONEPLECY.PL
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Witryny), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Witryny.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia lub za pośrednictwem wiadomości e-mail i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Witrynie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Witrynie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Witrynie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Witrynie lub wiadomość e-mail, umożliwiające złożenie Zamówienia. Dla realizacji zamówienia konieczne jest ustalenie sposobu i kosztu dostawy Zamówienia do Klienta.
- Koszyk – element oprogramowania Witryny, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Witrynie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Witryny internetowej. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- RODO – ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm).
- Ustawa SUDE – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm).
§ 3 Kontakt z Witryną
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@sloneplecy.pl
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu e-mail wskazanego powyżej oraz numerów telefonów podanych w wiadomości zwrotnej.
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Witryny, w tym przeglądania asortymentu Witryny oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu: Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge, Safari, Opera,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
§ 5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Witryny spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Witryny internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Witryny nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Witryny możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Witrynie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Witryny w trakcie składania Zamówienia, lub w wiadomości e-mail, po końcowych ustaleniach, w tym podczas rozmów telefonicznych. Ostateczna wartość kosztów dostawy zamówienia musi zostać potwierdzona przez Klienta w zwrotnej wiadomości e-mai.
- W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Witrynie w opisie Produktu lub w wiadomości e-mail.
§ 6 Zakładanie Konta w Witrynie
1. W chwili obecnej witryna nie oferuje takiej możliwości
§ 7 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wypełnić Formularz zamówienia;
- poinformować Sprzedawcę w wiadomości e-mail o tym fakcie, podając który Produkt ma być przedmiotem Umowy sprzedaży oraz formę kontaktu zwrotnego, najlepiej nr telefonu.
- Sprzedawca skontaktuje się niezwłocznie poprzez podany numer telefonu. W przypadku, gdy nr telefonu nie zostanie udostępniony, Sprzedawca prześle wiadomość e-mail z propozycją dalszego postępowania celem sfinalizowania Umowy sprzedaży.
§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a) Przesyłka kurierska gabarytowa, realizowana przez firmy kurierskie DPD Polska, InPost.
b) Odbiór osobisty w umówionym miejscu, w m. st. Warszawa.
- Z uwagi na ponadnormatywne rozmiary (wg firm świadczących usługi kurierskie) zapakowanego Produktu oraz konieczność zachowania ostrożności przy dostarczeniu tego typu przesyłek, koszty dostawy tymi kanałami podlegają indywidualnej wycenie. Całkowity koszt zostanie przedstawiony po ustaleniu formy i miejsca dostawy – w wiadomości e-mail.
3. Dostępne formy płatności:
Płatność przelewem na konto Sprzedawcy – nr konta zostanie wskazany w wiadomości e-mail, po ustaleniu wszystkich szczegółów Umowy.
4. Celem wypełnienia formalności podatkowych, do przeprowadzenia skutecznej transakcji – do realizacji Umowy sprzedaży niezbędne jest podanie przez Sprzedającego następujących danych: Imię, Nazwisko, adres (ulica, nr budynku, nr lokalu, kod pocztowy, nr telefonu).
§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Witrynie internetowej zgodnie z § 7 Regulaminu lub ustaleniu warunków podczas rozmów telefonicznych oraz wiadomości e-mail.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Produkt zostanie dostarczony przez Sprzedawcę do klienta w ustalonym terminie, potwierdzonym w wiadomościach e-mail zarówno ze strony Kupującego jak i Sprzedającego. W przypadku ustalenia kosztów dostawy, termin nie może być dłuższy niż 60 dni.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument nie ma uprawnienia odstąpienia od umowy odnośnie do towaru na indywidualne zamówienie. Nawet jeśli towar ten nie został jeszcze wyprodukowany.
§ 11 Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, zdjęcia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient ma możliwość rozwiązania ewentualnego sporu na platformie ODR, czyli nowej wspólnotowej instytucji pozasądowego rozwiązywania sporów:
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowach Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej: http://www.wiih.org.pl/index.php?id=137 .
- Dodatkowe informacje dotyczące możliwości rozstrzygania sporów konsumenckich dostępne są na portalu https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/001090
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13 Dane osobowe w Witrynie internetowej
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO zgromadzonych w związku z zawieraną Umową sprzedaży, w tym obsługą Konta jest Sprzedawca.
- Kontakt ze Sprzedawcą:
- Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@sloneplecy.pl
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Witryny internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Zbierane i przetwarzane dane to: Imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu.
- Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe Klienta w następujących celach:
a) zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, w tym umożliwienia złożenia i realizacji zamówienia, logowania do Konta (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), przez cały czas prowadzenia działalności Witrynau,
b) realizacji ciążących na nim obowiązków, wynikających przede wszystkim z przepisów prawa podatkowego i rachunkowego, czy innych zobowiązań publicznoprawnych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z tymi przepisami), przez okres przewidziany tymi przepisami prawa;
c) prowadzenia bieżących kontaktów w sprawie Umowy Sprzedaży, wyjaśnienia ewentualnych reklamacji, sporów, dokonania właściwej identyfikacji Użytkownika
– które to cele stanowią prawnie uzasadnione interesu Sprzedawcy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dane osobowe Klientów Witryny internetowego mogą być ujawniane:
- Z uwagi na realizację dostaw przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora, na czas realizacji dostawy;
- W przypadku Klienta, który korzysta w Witrynie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Witrynie internetowej – na czas realizacji płatności i ewentualnego zwrotu zapłaty w przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy Sprzedaży.
- Kontrahentom współpracującym ze Sprzedawcą – jedynie do celów realizacji Umowy Sprzedaży i jedynie na czas jej realizacji.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Szczegóły dotyczące składania skarg można znaleźć na stronie UODO, pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155
§ 14 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Witryna internetowa zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.